1. April 2020 Is there LAN/WIFI?

Yes, in the bases (Viennabase19, Viennabase22, Viennabasedonau and Viennabase11) WiFi an LAN are available to you in every room. Please don´t use your own ACCESS-Points/Router/Switches as these can lead to disruptions in your internet connection.

If you have problems with the internet connection contact the internet provider directly via mail: support@viennabase.at include your name, room number, your contact details and a detailed description of your problem. Our Internet provider will then take care of your request immediately.

back to overwiew

News This could also interest you

Application

What are the rules, regulations and requirements at Viennabase?

Beachte bitte, dass du ein/e StudentIn sein musst, um dich für einen regulären Heimplatz bewerben zu können. Bewirb dich hier! Hier findest du alle Infos zu den Aufnahmerichtlinien sowie unser Heimstatut (Bestandteil des Benützungsvertrags).

read more

All about living

There is an emergency beyond our office hours? Please follow the instructions below!

Bitte sende eine E-Mail an emergency@viennabase.at inkl. folgender Angaben: Die Emailadresse wird Montag bis Donnerstag von 16:00 – 23:00, Freitag 12:00 – 23:00 Uhr und Samstag + Sonntag von 09:00 – 23:00 Uhr regelmäßig von unseren Haustechnikern gecheckt. Bitte beachte, dass nur Notfälle, die nicht bis zum nächsten Werktag warten können, weiterbearbeitet werden. Das Aussperren

read more

All about living

Is it possible to move to another room/base?

Sure! Wishes change. Notify us of your move request via your mybase-platform. If available, we will send you a moving offer.

read more

Alle FAQ